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martedì 20 novembre 2012

Il colore di un profumo è già buona parte di un profumo.



La metà di un profumo si sente con gli occhi.
Non è una gag sinestetica, è la realtà. 




Non è colpa nostra se il colore e la forma hanno un tale impatto sul sistema percettivo olfattivo umano. La forma del flacone e il suo colore influenzano il nostro naso, perché noi sentiamo con gli occhi. Un flacone ed un liquido nero sono un chiaro knock out al cervello, e di immediato riflesso al nostro naso. Sommatoria di colori, il flacone di Coco Noir, il Black Afgano di Nasomatto, Fame di Lady Gaga, Bleu di Chanel et similia sono la materializzazione di truffaldini manifesti programmatici.
Vogliono fottervi prima che possiate odorarne il contenuto e durante e dopo.
Non esisterebbero senza i loro flaconi. La loro forza è il colore nero, che arricchisce il potenziale misero della fragranza, o contenuto odoroso.
La risonanza magnetica funzionale ha dimostrato la correlazione neurofisiologica tra percezione olfattiva ed esperienza visiva.
Occorre riflettere sul valore edonistico del colore dei profumi, dei contenitori e del vario imballaggio.
L'immaginazione ha un ruolo scientificamente dirompente su quello che crediamo di sentire con il nostro naso. La suggestione di un profumo alla cannabis proibita o delle pelle degli angeli, o dei genitali peccaminosi, è già eccitante nel passaparola, nella pubblicità e nel negozio, molto prima di raggiungere il tester del profumo per la prova vera e propria.
La PET,  tomografia ad emissione di positroni ha altresì dimostrato che il nostro cervello attiva l'area del profumo rosa, quando è coinvolto nel pensiero dell'odore rosa in assenza di stimolo olfattivo specifico.
La profumeria vende suggestioni e profumi. E' importante che vi rendiate conto di quanto stiamo affermando.
Il colore di un profumo è già una buona parte del profumo, e di quello che percepirete.
Da questo punto di vista i migliori critici di profumi dovrebbero essere ciechi.
E invece abbiamo la maggior parte dei critici di profumi e blogger non ciechi, ma *****.
Nessun Blog di profumi lo ha mai scritto in Italia e a quel che ne sappiamo nel mondo.
Tutti erano troppo intenti a sperticarsi in stupidaggini e in sottomesse recensioni idiote piene di aggettivi superlativi, e per ogni lavata di **** una esclamazione.
Per forza siamo i migliori, non abbiamo concorrenza!







Text by Jicky 2.0

Tutti I Diritti Riservati.


STUDI:
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 2011 Mar;36(3):301-9. Epub 2010 Dec 16.

Auditory-olfactory integration: congruent or pleasant sounds amplify odor pleasantness.

Source

Smell & Taste Clinic, Department of Otorhinolaryngology, University of Dresden Medical School, Fetscherstrasse 74, 01307 Dresden, Germany. hanseok94@gmail.com

Abstract

Even though we often perceive odors while hearing auditory stimuli, surprisingly little is known about auditory-olfactory integration. This study aimed to investigate the influence of auditory cues on ratings of odor intensity and/or pleasantness, with a focus on 2 factors: "congruency" (Experiment 1) and the "halo/horns effect" of auditory pleasantness (Experiment 2). First, in Experiment 1, participants were presented with congruent, incongruent, or neutral sounds before and during the presentation of odor. Participants rated the odors as being more pleasant while listening to a congruent sound than while listening to an incongruent sound. In Experiment 2, participants received pleasant or unpleasant sounds before and during the presentation of either a pleasant or unpleasant odor. The hedonic valence of the sounds transferred to the odors, irrespective of the hedonic tone of the odor itself. The more the participants liked the preceding sound, the more pleasant the subsequent odor became. In contrast, the ratings of odor intensity appeared to be little or not at all influenced by the congruency or hedonic valence of the auditory cue. In conclusion, the present study for the first time provides an empirical demonstration that auditory cues can modulate odor pleasantness.







PMID:
 
21163913
 
[PubMed - indexed for MEDLINE] 

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 2005 Feb 1;24(3):791-801. Epub 2004 Nov 21.

Functional neuroimaging of odor imagery.

Source

Montreal Neurological Institute, McGill University, Montreal, Québec, Canada. jelena.djordjevic@mail.mcgill.ca

Abstract

We used positron emission tomography (PET) to investigate brain regions associated with odor imagery. Changes in regional cerebral blood flow (CBF) during odor imagery were compared with changes during nonspecific expectation of olfactory stimuli and with those during odor perception. Sixty-seven healthy volunteers were screened for their odor imagery (with a paradigm developed in a previous study), and 12 of them, assessed to be "good odor imagers," participated in the neuroimaging part of the study. Imagination of odors was associated with increased activation in several olfactory regions in the brain: the left primary olfactory cortical (POC) region including piriform cortex, the left secondary olfactory cortex or posterior orbitofrontal cortex (OFC), and the rostral insula bilaterally. Furthermore, blood flow in two regions within the right orbitofrontal cortex correlated significantly with the behavioral measure of odor imagery during scanning. Overall, the findings indicated that neural networks engaged during odor perception and imagery overlap partially.
PMID:
 
15652314
 
[PubMed - indexed for MEDLINE]

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 2007 Dec;98(6):3254-62. Epub 2007 Oct 3.

Hedonic-specific activity in piriform cortex during odor imagery mimics that during odor perception.

Source

Laboratoire Neurosciences Sensorielles, Comportement, et Cognition, Université Claude Bernard Lyon, Lyon Cedex 07, France. bensafi@olfac.univ-lyon1.fr

Abstract

Although it is known that visual imagery is accompanied by activity in visual cortical areas, including primary visual cortex, whether olfactory imagery exists remains controversial. Here we asked whether cue-dependent olfactory imagery was similarly accompanied by activity in olfactory cortex, and in particular whether hedonic-specific patterns of activity evident in olfactory perception would also be present during olfactory imagery. We used functional magnetic resonance imaging to measure activity in subjects who alternated between smelling and imagining pleasant and unpleasant odors. Activity induced by imagining odors mimicked that induced by perceiving real odorants, not only in the particular brain regions activated, but also in its hedonic-specific pattern. For both real and imagined odors, unpleasant stimuli induced greater activity than pleasant stimuli in the left frontal portion of piriform cortex and left insula. These findings combine with findings from other modalities to suggest activation of primary sensory cortical structures during mental imagery of sensory events.
PMID:
 
17913994
 
[PubMed - indexed for MEDLINE] 

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 2005 Jun;93(6):3434-41. Epub 2005 Feb 2.

Color of scents: chromatic stimuli modulate odor responses in the human brain.

Source

Oxford Centre for Functional Magnetic Resonance Imaging of the Brain, University of Oxford, John Radcliffe Hospital, Oxford OX3 9DU, UK. robert@fmrib.ox.ac.uk

Abstract

Color has a profound effect on the perception of odors. For example, strawberry-flavored drinks smell more pleasant when colored red than green and descriptions of the "nose" of a wine are dramatically influenced by its color. Using functional magnetic resonance imaging, we demonstrate a neurophysiological correlate of these cross-modal visual influences on olfactory perception. Subjects were scanned while exposed either to odors or colors in isolation or to color-odor combinations that were rated on the basis of how well they were perceived to match. Activity in caudal regions of the orbitofrontal cortex and in the insular cortex increased progressively with the perceived congruency of the odor-color pairs. These findings demonstrate the neuronal correlates of olfactory response modulation by color cues in brain areas previously identified as encoding the hedonic value of smells.
PMID:
 
15689393
 
[PubMed - indexed for MEDLINE]


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